Програма спрямована на виховання ціннісного ставлення до людей,сім’ї, родини
формування моральної свідомості, розвиток морального почуття й формування
звичок і навичок моральної поведінки людини відповідно до загальнолюдських
норм, принципів.
Тривалість програми: 2012-2017 роки
Мета програми: виховання ціннісного ставлення до людей, формування моральної свідомості, розвиток морального почуття й формуванні
звичок і навичок моральної поведінки людини відповідно сукупності
загальноприйнятих норм, принципів і правил, що регулюють поведінку людей.
Актуальність програми. В умовах
розбудови України як суверенної держави освіта країни
визначає своїм завданням виховання особистості, здатної реалізувати себе в
соціумі на засадах морально-духовних принципів і норм. Сучасний стан рівня
вихованості є дуже низьким, батьки та вчителі приділяють недостатньо уваги
моральному та духовному вихованню дітей, в результаті чого виникає дефіцит
культури і як наслідок руйнування моралі. Програма «Джерела людяності»
базується на основних засадах морального виховання. Його основу складають
загальнолюдські та національні цінності, моральні норми, які є регуляторами
взаємовідносин у суспільстві. Серед таких норм — гуманізм і демократизм, що
відображаються в ідеалі вільної людини з високорозвиненим почуттям власної
гідності, поваги до гідності іншої людини. Моральне виховання передбачає
формування в дітей почуття любові до батьків, вітчизни, правдивості,
справедливості, чесності, скромності, милосердя, готовності захищати слабших,
шляхетного ставлення до жінки, благородства, інших чеснот.
Нормативно-правова база програми «Джерела людяності»
ґрунтується на таких документах:
·
Національна
програма патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя,
розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства;
·
Державна цільова
соціальна програма розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року;
·
Програма «Основні
орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів
України»;
·
Указ
Президента України від 15 березня 2002 року №
258/2002 «Про невідкладні додаткові
заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження
здорового способу життя».
·
Державна
цільова соціальна програма «Молодь України» на 2009-2015 роки.
·
Обласна цільова соціальна комплексна програма
підтримки сім'ї, демографічного розвитку, попередження
торгівлі людьми та забезпечення рівних прав і можливостей
жінок та чоловіків на період до 2015 року.
·
Наказ МОН України «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми».
Завдання програми:
·
Формування стійких
моральних якостей, потреб, почуттів, навичок і звичок поведінки на основі
засвоєння ідеалів, норм і принципів моралі, участі у практичній діяльності;
·
Ознайомлення дітей із
духовними надбаннями рідного народу, з прикладами взірцевих родинно-сімейних
відносин;
·
Виховання любові,
поваги до батьків і старших, вірності у дружбі та коханні;
·
Виховання любові до
рідної землі, до рідної мови, вірності ідеям, принципам народної моралі та
духовності;
·
Соціальна підтримка
гуртківцями ВМПДЮ знедолених верств населення;
·
Розвиток у вихованців
ВМПДЮ потреби, звички до благодійної діяльності.
Шляхи реалізації. Моральне виховання в позашкільному навчальному закладі здійснюється, спираючись
на державну політику в галузі освіти і виховання, ідейне багатство українського
народу, його моральні, національні цінності, досягнення вітчизняної і світової
педагогіки. Воно передбачає посилення духовно-практичної діяльності учнів,
спрямованої на програмування і творче здійснення ними свого індивідуального
життя, посилення особистісно-гуманного підходу, спрямованого на розвиток
інтелектуальної, духовно-моральної, емоційно-вольової, сенсорно-моторної,
психічної сфери особистості. Такий підхід вимагає використання нових
прогресивних концепцій; упровадження сучасних педагогічних технологій і
науково-методичних досягнень у навчально-виховний процес; системно-цільове
планування виховного процесу; створення умов для розвитку творчої особистості,
духовного і висококультурного громадянина України, здатного до активної
інноваційної діяльності; залучення учнівської молоді до значущих для неї видів
діяльності; стимулювання розвитку й інтересів і талантів; формування
інноваційного стилю діяльності педагогів.
Форми роботи:
·
Благодійні концерти в
інтернатах, лікарнях, центрах реабілітації інвалідів, ветеранів Великої
Вітчизняної війни ;
·
Благодійні новорічні
ранки для дітей-сиріт, дітей з багатодітних родин, пацієнтів обласної дитячої
лікарні;
·
Благодійні акції в
лікарнях, дитячих будинках, центрах реабілітації інвалідів,інтернатах міста та
області;
·
Адресна допомога
інвалідам, ветеранам, знедоленим верствам населення;
·
Благодійні виставки;
·
Пізнавальні програми;
·
Родинні свята та
конкурси в гуртках ВМПДЮ;
·
Бесіди на
морально-етичну тематику;
·
Заходи
в рамках реалізації програми «Діти міста-дітям села»;
·
Індивідуальна
робота з дітьми-інвалідами.
Учасники програми. Учасниками програми є всі
гуртки та дитячі об’єднання ВМПДЮ. Та в найбільшій мірі вона реалізується через
діяльність організаційно-масового відділу, творчі колективи відділу
художньо-естетичного виховання, гуртки відділу декоративно-прикладного та
образотворчого мистецтва, спортивні секції
та об’єднання відділу спортивної та фізкультурно-масової роботи,
об’єднання, які працюють з дітьми-інвалідами індивідуально.
Співпраця. В рамках програми здійснюється плідна співпраця із зацікавленими державними
та громадськими організаціями:
·
дитячими
міськими лікарнями;
·
дитячими будинками;
·
психіатричними
лікарнями та інтернатами;
·
госпіталем
для ветеранів ВВВ;
·
інтернатами
для дітей позбавлених батьківської опіки;
·
центрами
реабілітації інвалідів «Промінь», «Гармонія», «Надія»;
·
геріатричним
центром;
·
міською
та обласною служба по справах сім’ї та молоді;
·
дитячими
бібліотеками;
·
департаментом
освіти Вінницької міської ради;
·
районними та
сільськими радами;
·
засобами
масової інформації.
Матеріальна база та
фінансове забезпечення. Для реалізації програми
використовуються наявна матеріально технічна база ВМ ПДЮ. Фінансування
здійснюється за рахунок бюджетних коштів та позабюджетних надходжень.
Прогнозовані результати:
·
сформувати у дітей та
підлітків моральну свідомість, на її основі – моральну культуру;
·
прищепити навички і
звички гідної поведінки;
·
виховувати
загальнолюдські моральні якості на національних традиціях родинного виховання,
найкращих традиціях та цінностях народної педагогіки;
·
сформувати у
вихованців ВМПДЮ власну активну
життєву позицію;
·
широке
висвітлення системи роботи в засобах масової інформації.
Таблиця…
Перспективний план реалізації виховної
програми «Джерела людяності»
№
|
Зміст заходу
|
Термін виконання
|
Відповідальні
|
1
|
Продовжувати індивідуальну роботу з дітьми інвалідами
|
2012-2017
|
Адміністрація
|
2
|
Залучати дітей з особливими потребами до позашкільної освіти
|
Щорічно
2012-2017
|
Керівники гуртків
|
3
|
Формувати доброзичливе ставлення, дружної атмосфери до дітей з особливими
потребами у педагогічному та дитячих колективах.
|
Щорічно
2012-2017
|
Адміністрація
|
4
|
Підвищувати психолого-педагогічної компетентність педагогів Палацу з
питань роботи з дітьми з особливими потребами через проведення тренінгів,
практикумів, творчих лабораторій.
|
Щорічно
2012-2017
|
ІМЦ
|
5
|
Розробка механізмів організації та впровадження дистанційного навчання
дітей з особливими потребами.
|
2012-2017
|
ІМЦ, відділ
Декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва
|
6
|
Забезпечити проведення соціальних
благодійних акцій на підтримку дітей сиріт, інвалідів, воїнів ВВВ тощо
|
Щорічно
2012-2017
|
Відділи Палацу
|
7
|
Проводити благодійну концертну діяльність в госпіталях, лікарнях,
санаторіях, центрах реабілітації інвалідів, геріатричному центрі.
|
Щорічно
2012-2017
|
Відділ художньо-естетичного виховання
|
8
|
Брати участь у Всеукраїнському
конкурсі благодійних проектів
|
2012-2017
(за потребою)
|
Відділи Палацу
|
9
|
В рамках діяльності громадської організації «Союз старшокласників «Лідір»
- проводити благодійні акції «Діти дітям», «Подарунок від святого Миколая»,
«Діти міста – дітям села», «Допомога солдату» та інші
|
Щорічно
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
10
|
Продовжити роботу над благодійним проектом «І
криза безсила перед дією добра»
|
20012-2014
|
Ансамбль «Грація»
|
11
|
Запровадити проект в кардіологічному санаторії
«Творчість, що об’єднує серця»
|
2014-2015
|
Відділ декоративно прикладного мистецтва
|
12
|
Співпраця з центром реабілітації інвалідів
«Обрій», «Гармонія», «Надія. громадською організацією «Промінь» та Інваспорт
|
2012-2017
|
Адміністрація
|
13
|
Брати участь у благодійних акціях «Червоного
хреста» та міських акціях «Серце до серця», «П’ять картоплин», тощо
|
2012-2017
|
Рада ТЕМП, педагоги
|
14
|
Проводити благодійні майстер-класи для дітей
соціально незахищених категорій
|
2012-2017
|
Відділ декоративно прикладного мистецтва
|
15
|
Проводити просвітницьку діяльність серед
вихованців, їх батьків, щодо гуманного ставлення до тварин, людей
соціально-незахищених категорій тощо
|
2012-2017
|
Рада ТЕМП, педагоги
|
16
|
Проводити благодійні виставки дітей інвалідів,
вихованців відділу декоративно прикладного мистецтва
|
2012-2017
|
Відділ
Декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва
|
Коментарі
Дописати коментар