Гуртківці вчаться ефективно

 Коли мають мотивацію до навчання

  • Джерелом мотивації є потреби та інтереси гуртківців. Постійно на них посилайтесь, створіть можливості для їхнього забезпечення.
  • Оцінюйте належним чином досягнення і успіхи учасників.

 У приязному комфортному середовищі

Створіть відповідний клімат через:
  • таку організацію середовища, яка б заохочувала до взаємодії;
  • інтерактивні вправи, які дають змогу учасникам познайомитись з групою та проявити себе;
  • позитивний зворотний зв`язок , оцінювання зусиль, відзначення досягнень;
  • простих і легких завдань, поступово переходячи до складніших.

  Коли використовують методи, які відповідають різним стилям і способам навчання

  • Індивідуальні відмінності між дорослими у способах і стилях навчання поглиблюються з віком і досвідом.
  • Застосовуйте різноманітні методи і техніки так, щоб донести це до всіх учасників, задовольняючи їхні індивідуальні потреби.

  Коли використовують їхні завдання і вміння

  • Дізнайтесь про знання і досвід вихованців.
  • Розвивайте те, що вихованці вже вміють і знають. Пам`ятайте, щонайкраще засвоюються ті знання, які пов`язані уже з набутим досвідом. Їхні знання і вміння – один із  найефективніших засобів, які можна використати.
  • Звертайтесь до практики вихованців, життєвого досвіду, програвання рольових ігор, проведення дискусій тощо.

Коли досягають успіхів

  • Розробляйте завдання з високою ймовірністю досягнення гуртківцями успіху, з мінімальним ризиком поразки.
  • Не порівнюйте дітей між собою.
  • Дотримуйтесь шкали труднощів – починайте із простих і легких завдань, поступово переходячи до складніших.
  • Визнавайте, що кожен учасник має свій стиль. Показуйте його успіхи, святкуйте досягнення. Вказуйте на перспективу розвитку – це зміцнює мотивацію до навчання.

  Коли можливі випробування нових знань на практиці і використання набутих знань

  • Кінцевим етапом занять є втілення в життя набутих умінь і знань. Гуртківці повинні мати можливість практичного застосування того, що вони навчились.
  • „Практика творить майстра” – застосовуйте кількаразове повторення тих дій, які викликають найбільше труднощів в учасників.

Коли мають достатньо часу на засвоєння  нових знань  і вмінь

  • Заняття в гуртку не повинні бути переобтяжені новим матеріалом.
  • Не втомлюйте вихованців.
  • Застосовуйте різноманітні методи.
  • Забезпечте час для засвоєння нового




Коментарі