Методи навчання та виховання

Методи навчання

1. Методи організації навчально-пізнавальної діяльності:
  • словесні (інформаційні, евристичні, дослідницькі): розповідь, бесіда, пояснення, читання в голос, коментоване читання тощо;
  • наочні (інформаційні, евристичні, дослідницькі): спостереження, ілюстрація, демонстрація, навчальна чи виробнича екскурсія;
  • практичні (практично-репродуктивні, евристичні, дослідницькі): вправи, практичні роботи за інструкціями;
  • проблемно-пошукові: висунення проблеми, створення проблемної ситуації, розв’язання проблеми, вибір найбільш оптимального шляху розв’язання проблеми;
  • індуктивно-дедуктивні: сприймання матеріалу, порівняння, узагальнення, оцінка фактів, явищ, дій, встановлення причинно-наслідкових дій.
2. Методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності:
Пізнавальні ігри, навчальні екскурсії, емоційний вплив педагога, заохочення (похвала, підбадьорювання), покарання (тактовне і необразливе зауваження, попередження).
3. Методи контролю і самоконтролю:
Опитування, самостійні роботи, тестування, підсумкові заходи (заліки, кваліфікаційні іспити, виставки, концерти, змагання, конкурси тощо), підсумкові творчі роботи, самоконтроль.

Методи виховання

1. Методи формування свідомості особистості:
  • розповідь,
  • пояснення,
  • бесіда,
  • диспут,
  • приклад.
2. Методи організації діяльності вихованців та формування досвіду поведінки:
  • педагогічна вимога,
  • громадська думка,
  • привчання, 
  • вправи, 
  • доручення,
  • створення виховних ситуацій.
3. Методи стимулювання діяльної поведінки вихованців:
  • методи залучення до творчої діяльності (виконання творчих завдань, удосконалення моделей,
  •  виготовлення власних моделей, участь у конкурсах тощо), 
  • методи заохочення до навчальної діяльності (системи похвали та підбадьорювання,
  •  використання засобів масової інформації, матеріальні стимули тощо).
4. Методи контролю за ефективністю виховання:
  •  обговорення поведінки з батьками,
  •  самооцінка поведінки вихованцем.

Коментарі