Методи навчання
1. Методи організації навчально-пізнавальної діяльності:
- словесні (інформаційні, евристичні, дослідницькі): розповідь, бесіда, пояснення, читання в голос, коментоване читання тощо;
- наочні (інформаційні, евристичні, дослідницькі): спостереження, ілюстрація, демонстрація, навчальна чи виробнича екскурсія;
- практичні (практично-репродуктивні, евристичні, дослідницькі): вправи, практичні роботи за інструкціями;
- проблемно-пошукові: висунення проблеми, створення проблемної ситуації, розв’язання проблеми, вибір найбільш оптимального шляху розв’язання проблеми;
- індуктивно-дедуктивні: сприймання матеріалу, порівняння, узагальнення, оцінка фактів, явищ, дій, встановлення причинно-наслідкових дій.
Пізнавальні ігри, навчальні екскурсії, емоційний вплив
педагога, заохочення (похвала, підбадьорювання), покарання (тактовне і
необразливе зауваження, попередження).
3. Методи контролю і самоконтролю:
Опитування, самостійні роботи, тестування, підсумкові
заходи (заліки, кваліфікаційні іспити, виставки, концерти, змагання, конкурси
тощо), підсумкові творчі роботи, самоконтроль.
Методи виховання
1. Методи формування свідомості особистості:
- розповідь,
- пояснення,
- бесіда,
- диспут,
- приклад.
- педагогічна вимога,
- громадська думка,
- привчання,
- вправи,
- доручення,
- створення виховних ситуацій.
- методи залучення до творчої діяльності (виконання творчих завдань, удосконалення моделей,
- виготовлення власних моделей, участь у конкурсах тощо),
- методи заохочення до навчальної діяльності (системи похвали та підбадьорювання,
- використання засобів масової інформації, матеріальні стимули тощо).
- обговорення поведінки з батьками,
- самооцінка поведінки вихованцем.
Коментарі
Дописати коментар