Заняття комунікативної спрямованості
- диспут ( дискусія, дебати )
- конференція
- усний журнал
- лекція
- теле, - радіопередача
- інтегроване
- круглий стіл
- прес – конференція
Основні
правила проведення дискусії:
1.
Група
ділиться на 3 підгрупи – стверджувальна, заперечувальна та нейтральна сторони.
2.
Оголошується
проблемна ситуація
3.
Команди
– опоненти проводять між собою дискусію, але обов’язково слід обґрунтувати свою
точку зору.
4.
Педагог
підводить підсумок.
Конференція
– це збори, нарада для обговорення та
розв’язання тих питань і проблеми, які
ставить перед гуртківцями нова тема. Заняттю обов’язково передує самостійна
підготовка вихованців. Вони вивчають задане питання з наукової та художньої
літератури, періодичних видань, Інтернету.
Замість
одноосібного викладення матеріалу педагогом, відбувається обмін тими знаннями,
які здобули вихованці. Педагог лише коригує, підсумовує та узагальнює.
Заняття-лекція передбачає послідовний виклад педагогом навчального матеріалу. Такі
заняття вимагають напруження уваги та пам’яті. Тому педагог повинен
використовувати такі прийоми, які допомагають кращому запам’ятовуванню
матеріалу: наочність, опорні схеми, ілюстрації.
Інтегроване
заняття має такі особливості:
- дозволяє учням здійснити засвоєння знань з фаху в сукупності з іншими науками;
- сприяє формуванню пізнавального інтересу;
- забезпечує узагальнення знань та уміння використовувати їх у процесі вивчення інших наук;
В
нашому закладі це можуть бути:
- малювання + музика;
- плавання + анатомія людини;
- “М’яка іграшка” + зоологія;
- “Фітодизайн” + ботаніка;
- хореографія + культура різних країн.
Заняття теле-радіопередача:
Заняття
проводиться за сценарієм відомих теле – радіопередач:
- Брейн-рінг,
- КВК,
- “Що? Де? Коли?”,
- “За і проти”,
- “Подвійний доказ”,
- “Перший мільйон”,
- “Найрозумніший”,
- “Модний вирок”,
- “Поле чудес”.
Заняття-змагання:
- Вікторина;
- Конкурс;
- Аукціон;
- Естафета;
- Турнір.
Попередньо
педагог готує завдання, підбирає асистентів, жюрі, готує реквізити та музичне оформлення
Заняття-подорож (мандрівка, екскурсія,
експедиція)
Це
- заняття – подорож, яке відбувається в уяві, за допомогою власної фантазії.
Головне й найскладніше завдання педагога – створення такої обстановки, за якої
вихованці уявили б себе мандрівниками:
- використовується ілюстративний матеріал;
- музичні записи;
- карти або план подорожі.
Творчі заняття
- композиція
- ода
- творчі звіти
- концерт
- сюжетні замальовки
Творчий
звіт – концерт – підтвердження підсумку за півроку чи рік; відкриті заняття
перед батьками, громадськістю, де діти
демонструють свої знання, вміння та навички.
Композиція
(сюжетна замальовка). Викладення матеріалу проводиться за допомогою різних
жанрів мистецтва: музики, літератури, живопису, хореографії.
Театралізовані заняття
- суд
- вистава
- казка
Суд. Основні
правила проведення:
1.
поділ
групи на ролі ( суддя, секретар суду, адвокат, прокурор)
2.
переобладнання
кімнати на судову залу;
3.
наявність
двох сторін – обвинувачення та захисту;
4.
підсумок
заняття – вирок суду.
В
процесі проведення такого заняття педагогу важливо не допускати однобічної,
звинувачувальної версії.
Вистава
та казка. Заняття спрямовані на розвиток уяви, творчого мислення, мовленнєвих
здібностей; сприяють естетичному розвитку. Педагогу в процесі підготовки до
заняття потрібно враховувати такі моменти:
- цікавість змісту;
- нескладність інсценувань;
- можливість створення костюмів;
- використання наочності, реквізиту.
Коментарі
Дописати коментар