Виховна програма "Обдарована дитина"

Програма  спрямована на підтримку обдарованих дітей.
Тривалість  програми:  2012 – 2017 роки.
Мета: пошук, навчання, виховання обдарованих дітей, формування творчої особистості. Розвиток академічної , інтелектуальної та художньої обдарованості, дитячих природних талантів, створення оптимальних умов для їх розкриття. Виховання у молоді почуття власної гідності в досягненні індивідуальної мети.
Актуальність. Найбільших успіхів у будь – якій діяльності досягають держави, які мають високий інтелектуальний та творчий потенціал нації. Відомо також, що майбутнє людської цивілізації залежить від реалізації обдарованості людей. Саме тому одним  з основних напрямків позашкільної освіти та виховної роботи є сприяння творчому розвитку особистості.
Освітньо - виховна  довгострокова  програма «Обдаровані  діти» спрямована на виконання державних освітніх документів:
·         Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012 – 2021 роки;
·         Державна цільова соціальна програма розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року;
·         Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
·         Обласна цільова програма «Молодь Вінниччини» на 2010 – 2012 роки;
·         Програма розвитку позашкільних навчальних закладів м. Вінниці на 2009 – 2012 роки;
·         Закон України «Про позашкільну освіту» №1841-III, із змінами від 06 червня 2005 р.;
·         Указ Президента від 30 вересня 2010 року № 927/2070 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих та талановитих дітей та молоді»;
·         Постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 №785 «Про затвердження Державної цільової програми  розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року»;
·         Постанова Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2010 № 88 «Про удосконалення роботи з талановитими дітьми»
Реалізація виховної програми «Обдаровані діти» допоможе в пошуку, розвитку та підтримці здібних, обдарованих і талановитих дітей, забезпечить сприятливі умови для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку обдарованої молоді міста.
Завдання  програми:
·         створення системи пошуку обдарованої молоді;
·         залучення обдарованої молоді до здобуття позашкільної освіти з метою задоволення потреби у професійному самовизначенні та творчій самореалізації;
·         навчання, виховання і розвиток обдарованої молоді;
·         розробка  нових напрямів роботи з обдарованою молоддю шляхом створення науково – методичного підґрунтя для розвитку ефективних систем виявлення, навчання і професійної орієнтації обдарованої молоді;
·         піднесення  статусу обдарованої молоді та її наставників;
·         забезпечення пріоритетності системи навчання, виховання і підтримка обдарованих дітей та молоді як важливого чинника формування умов для  становлення особистості.
Матеріальна база та фінансове забезпечення. Для реалізації  програми  використовується наявна матеріально – технічна база ВМПДЮ. Фінансування здійснюється за рахунок бюджетних коштів та позабюджетних надходжень.
Форми і методи роботи. Методи роботи з обдарованими дітьми  підбираються керівниками гуртків, творчих об’єднань, спортивних секцій диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, здібностей вихованців, з урахуванням віку та психофізичних особливостей.
Реалізація програми передбачає такі форми роботи :
·         презентації авторських робіт;
·         участь у конкурсах, олімпіадах, чемпіонатах, турнірах, змаганнях;
·         захист власних проектів;
·         творчі  портрети обдарованих дітей  Палацу;
·         висвітлення досягнень гуртківців у ЗМІ та на сайті ВМ ПДЮ;
·         внутрішньо гурткові конкурси, змагання;
·         клуб «Обдарована дитина»;
·         свята – презентації талановитих дітей міста;
·         свято випускників «Зірки, що засяяли в Палаці»;
·         щорічне відзначення кращих гуртківців та нагородження стипендіями Вінницької міської ради;
Учасники програми:
·         організаційно – масовий відділ;
·         відділ художньо – естетичного виховання;
·         відділ декоративно – прикладного та образотворчого мистецтва;
·         відділ науки і технічної творчості;
·         відділ спортивної та фізкультурно – масової роботи;
·         талановита молодь міста.
Співпраця. Для реалізації освітньої – виховної довгострокової програми «Обдаровані діти» створено творчу співдружність, в яку входять :
·         загальноосвітні школи;
·         музичні школи;
·         училище культури та мистецтва ім. М.Леонтовича;
·         департамент культури Вінницької міської ради;
·         відділ у справах молоді та  туризму Вінницької міської ради;
·         обласний академічний музично – драматичний театр ім. М.Садовського;
·         обласний театр ляльок «Золотий ключик»;
·         обласний будинок народної творчості;
·         обласна філармонія «Плеяда»;
·         професійно – технічні училища;
·         Вінницький обласний центр технічної творчості учнівської молоді;
·         мала академія наук;
·         Вінницький державний педагогічний університет ім. М.Коцюбинського;
·         Вінницький національний технічний університет;
·         Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва;
·         міський  комітет по фізичній культурі та спорту Вінницької міської ради;
·         обласна федерація плавання та стрільби кульової;
·         обласне відділення міжнародного олімпійського комітету (МОК);
·         радіокомітет, редакції обласних та міських друкованих видань.
Прогнозовані  результати:
·         широке залучення учнівської молоді до роботи  в творчих  об’єднаннях Палацу, їх всебічний розвиток, розкриття їх творчого потенціалу, що сприяє популяризації позашкільного закладу;
·         результативність роботи гуртківців проявляється у виборі професії за профілем гуртка, самореалізації та досягнення високих результатів у спортивні, науковій, творчій діяльності ;
·         впровадження сучасних педагогічних технологій навчання і  виховання обдарованої молоді;
·         підвищення рівня професійної компетенції педагогів, що працюють з обдарованою молоддю;
·         плідна співпраця із зацікавленими державними та громадськими організаціями, установами щодо роботи за програмою.
Таблиця …
  Перспективний план роботи
 з реалізації виховної програми «Обдаровані діти»
(2012-2017р.р.)

Зміст заходу
Термін виконання
Відповідальні
1
Створення системи пошуку обдарованої молоді міста
2012-2017
Адміністрація, керівники дитячих об’єднань
2
Залучення обдарованої молоді до здобуття позашкільної освіти з метою задоволення потреби у професійному самовизначенні та творчій самореалізації
2012-2017
Адміністрація, керівники дитячих об’єднань
3
Забезпечення пріоритетності системи навчання, виховання і підтримки обдарованих дітей та молоді як важливого чинника формування умов для  становлення особистості
2012-2017
Адміністрація, керівники дитячих об’єднань
4
Розроблення  нових напрямів роботи з обдарованою молоддю шляхом створення науково – методичного підґрунтя для розвитку ефективних систем виявлення, навчання і професійної орієнтації обдарованої молоді
2012-2017
Адміністрація, керівники дитячих об’єднань
5
Підвищення рівня професійної компетенції педагогів, що працюють з обдарованою молоддю
2012-2017
Адміністрація
6
Проведення занять у «Школі педагогічної майстерності» з питань вивчення педагогічних технологій розвитку обдарованої дитини
2012-2017
Працівники організаційно-масового відділу
7
Створення і постійне поповнення інформаційно – ресурсного Банку даних обдарованих дітей
2015-2017
Психолог
8
Створення постійно діючого консультаційного пункту для обдарованих дітей і педагогів
2015-2017
Психолог
9
Психолого-педагогічні дослідження обдаро­ва­ності вихованців на кожному віковому етапі з метою пошуку адекватного способу реалізації особистості у відповідних видах діяльності
2012-2017
Психолог
10
Проведення засідань у    «Батьківському університеті»
2015-2017
Психолог
11
Проведення занять у клубі «Обдарована дитина»
2015-2017
Психолог
12
Широке залучення учнівської молоді до роботи  у творчих  об’єднаннях Палацу, їх всебічний розвиток, розкриття їх творчого потенціалу, що сприяє популяризації позашкільного закладу
2012-2017
Працівники організаційно-масового відділу
13
Проведення різноманітних форм роботи направлених на раннє виявлення обдарованості дітей через такі форми роботи:
·               внутрішньо гурткові конкурси;
·               виставки;
·               презентації;
·               змагання;
·               захист міні-проектів; творчі звіти перед батьками
2012-2017
Завідуючі відділами, керівники дитячих об’єднань
14
Проведення різноманітних форм роботи направлених на навчання і розвиток  обдарованих дітей через такі форми роботи:
·          творчі портрети;
·          творчі проекти;
·          презентації;  
·          персональні виставки;
·          авторські колекції;
·          конкурси умільців;
·          виставки винахідників;
·          творчі посиденьки;
·          внутрішньо гурткові конкурси, змагання;
·          свята презентації талановитих дітей міста
2012-2017
Завідуючі відділами, керівники дитячих об’єднань
15
Сприяння піднесенню статусу обдарованої молоді через такі форми роботи:
·      свята обдарованої молоді: «Зірковий Олімп», «Крок до зірок», «Віват, талант!»;
·      фотогалерея кращих гуртківців;
·      свято випускників «Зірки, що засяяли в Палаці»;
·      надання права підняття Державного прапору України на святі відкриття навчального року у Палаці;
·      відзначення  на Творчому звіті Палацу
2012-2017
Адміністрація, працівники організаційно-масового відділу
16
Щорічне відзначення кращих гуртківців та нагородження стипендіями Вінницької міської ради
2012-2017
Адміністрація
17
Створення  сприятливих умов для самореалізації обдарованих гуртківців через забезпечення їх участі у конкурсах, змаганнях, виставках, фестивалях, олімпіадах різних рівнів
2012-2017
Адміністрація, керівники дитячих об’єднань
18
Висвітлення досягнень обдарованих дітей і педагогів, що працюють з ними у засобах масової інформації та на сайті Палацу
2012-2017
Працівники інформаційно-методичного відділу
19
Систематизація матеріалів періодичних видань, щодо проблеми дитячої обдарованості
2015-2017
Бібліотекар
20
Налагодження співпраці з установами культури, спорту, мистецтва, громадськими організаціями по піднесенню особистісного статусу обдарованих дітей
2012-2017
Керівники дитячих об’єднань, працівники організаційно-масового відділу



Коментарі