Програма спрямована на забезпечення ціннісного ставлення
особистості до суспільства і держави, розвиток громадянської свідомості та
патріотичних почуттів.
Тривалість програми: 2012-2017 роки
Мета програми: Формування
соціальної компетентності особистості у суспільній сфері, яка передбачає перш
за все громадянську, правову й
соціальну освіченість й здатність
керуватися відповідними знаннями в умовах сучасного суспільства. Ціннісне
ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі,
національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі
міжетнічних відносин.
Актуальність програми. Актуальність програми «Я і суспільство»
у виховній діяльності великою мірою зумовлюється тими державотворчими
процесами, що відбуваються на засадах гуманізму, демократії, соціальної
справедливості, що забезпечують усім
громадянам рівні стартові можливості для розвитку й застосування їх потенційних
здатностей, досягнення суб'єктивно привабливих і водночас соціально значущих
цілей як умови реалізації найголовнішої соціально-психологічної потреби
особистості - потреби у самовизначенні та самоствердженні.
Програма «Я і суспільство» спрямована на виконання державних освітніх
документів:
- Закон України N 281-XIV від 1 грудня 1998 року «Про молодіжні та дитячі
громадські організації»;
- Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української
державності;
- Концепція національно-патріотичного виховання молоді;
- Концепції превентивного виховання дітей та молоді;
- Національної програми патріотичного виховання населення, формування
здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад
суспільства;
- Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції
ООН про права дитини» на період до 2016 року;
- Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2009-2015 роки.
- «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних
закладів України»
Завдання програми:
- формування соціальної активності і професійної компетентності особистості
на основі соціальних умінь: готовність до участі у процесах державотворення,
здатність до спільного життя та співпраці у громадянському суспільстві,
готовність взяти на себе
відповідальність;
- формування позитивних якостей особистості в процесі різних видів
діяльності, вироблення негативного ставлення до будь-яких форм насильства;
- формування у дітей та підлітків
соціально значущої активної життєвої позиції та лідерських якостей;
- сприяння розумінню ролі правових і моральних норм у житті суспільства;
- надання пріоритетності проблемам сучасної молоді;
- формування політичної та правової культури;
- сприяння розвитку діяльності учнівського самоврядування, розвитку дитячих
та молодіжних громадських об’єднань та організацій;
- залучення органів учнівського самоврядування до тісної співпраці з органами
влади ти органами місцевого самоврядування;
- формування здатності до самостійного життєвого вибору, формування
працелюбності особистості, відповідальності за свої дії;
- формування мотивів поведінки до самоактуалізації, самоствердження та
самореалізації особистості;
- залучення учнівської молоді до участі в соціальних акціях, благодійних
заходах.
Шляхи реалізації. Програма «Я і суспільство»
реалізується через створення виховного простору , в якому представлений весь
комплекс цінностей культури і культурних форм життя. Це простір соціальних,
культурних, життєвих виборів особистості, котра самореалізується у різних
виховних середовищах і базується на демократичному стилі взаємодії, сприяє
формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості.
Форми роботи:
- Пізнавально – розвиваючі ігри та конкурси для різних вікових категорій;
- Свята-презентації, тематичні свята і вечори, зустрічі ( з цікавими
особистостями, вузькими спеціалістами з різних галузевих питань тощо)
презентації; диспути, дебати, семінари, ток-шоу;
- Засідання клубів за інтересами;
- Патріотично-пошукова робота;
- «Круглі столи», творчі зустрічі, ситуаційно-рольові ігри;
- Соціологічні опитування, психологічні консультації, тренінги, ігри.
- Видавництво друкованого органу.
- Участь у Всеукраїнських форумах, зльотах, фестивалях.
- Пропагандистка діяльність : соціальні акції, флешмоби, зібрання.
Учасники програми «Я і
суспільство»:
Програма «Я і суспільство» є складовою навчально – виховного процесу в якій
реалізуються такі напрямки виховання: громадянське виховання, військово-патріотичне
виховання, правове виховання. ЇЇ складові відображені в плані
навчально-виховної роботи Вінницького міського палацу дітей та юнацтва та
виховних планах керівників гуртків та дитячих об’єднань.
Учасниками програми є всі гуртки та дитячі об’єднання ВМПДЮ. Та в найбільшій мірі вона
реалізується через діяльність
- міської громадської молодіжної організації «Союз старшокласників «Лідер»;
- клуба омбудсменів «Бумеранг»;
- клуба «Співрозмовник»;
- дитяча рада ВМ ПДЮ «ТЕМП»;Євро клуби.
Співпраця. В рамках програми здійснюється плідна співпраця із зацікавленими державними
та громадськими організаціями:
- органи місцевого самоврядування;
- міським та обласним управлінням у справах сім’ї та молоді;
- міським та обласним управлінням у
справах неповнолітніх;
- міською та обласною соціальною службою;
- обласним управлінням освіти та департаментом освіти;
- міським методичним кабінетом;
- засоби масової інформації.
Матеріальна база та фінансове забезпечення: Для реалізації програми використовуються наявна матеріально технічна база
ПДЮ. Фінансування здійснюється за рахунок бюджетних коштів та позабюджетних
надходжень.
Прогнозовані
результати:
- Створення сприятливих умов для
реалізації соціальних, морально-духовних, політичних, правових потреб
особистості. Самоствердження особистості в соціумі.
- Популяризація, систематизація діяльності громадських організацій і
об’єднань.
- Активна діяльність учнівського самоврядування.
- Тісна співпраця з органами місцевого самоврядування участь у
загальноміських проектах.
- Широке висвітлення розробленої системи роботи в засобах масової інформації.
- Випуск щомісячного печатного органу громадської організації «Союз
старшокласників «Лідер» газети «Максимум»
- Систематичне проведення соціальні акцій.
Таблиця..
Перспективний план роботи з реалізації
виховної програми «Я і суспільство»
2012-2017 рр.
№
|
Зміст заходу
|
Термін виконання
|
Відповідальні
|
1
|
Створення
сприятливих умов для реалізації
соціальних, морально-духовних, політичних, правових потреб особистості.
|
2012-2017
|
адміністрація
|
2
|
Сприяння та популяризація діяльності Міської молодіжної
громадської організації «Союз старшокласників «Лідер»
|
2012-2017
|
Зав. відділом, культорганізатор, методист
|
3
|
Сприяння та популяризація діяльності клубу шкільних омбудсменів «Бумеранг»
|
2012-2017
|
Зав. відділом,
Культорганізатор
|
4
|
Сприяння та популяризація діяльності Ради ВМПДЮ «ТЕМП»
|
2012-2017
|
Заступник директора з виховної роботи
методист
|
5
|
Забезпечення роботи web-сайту Міської молодіжної громадської організації «Союз
старшокласників «Лідер»
|
2012-2017
|
Зав. відділом, культорганізатор
|
6
|
Створення та робота соціального агіттеатру «Нова хвиля»
|
2012-2017
|
Завідуюча відділом,
культорганізато-ри
|
7
|
Випуск газети Міської молодіжної громадської
організації «Союз старшокласників «Лідер» «Максимум»
|
2012-2017
|
Культорганіза-тор, керівник гуртка журналістики
|
8
|
Організація та проведення, лінійок пам’яті та
тематичних заходів національно-патріотичного спрямування:
·
«Шляхами козацької
слави»,
·
«Ми не діти війни,
але пам’ять жива…»,
·
«Дорогами болю –
дорогами війни»,
·
«Пам’ять, що житиме в
віках».
|
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
9
|
Проведення
пізнавально-розважальних ігрових та конкурсних програм
національно-патріотичного спрямування:
·
«Козацькі ігри та
забави»,
·
«Калинова казка»,
·
«Українські
забавляночки»,
·
«Скарби бабусиної
скрині»,
·
«Обереги моєї оселі»,
тощо
|
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
10
|
Залучення учнівської молоді до проектної діяльності:
·
«Моя барвиста
країна»,
·
«Щастя країна – моя Україна»,
·
«Корпорація
лідерства»,
·
«Лідер року»,
·
«За межами рідної школи»
|
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
11
|
Запровадити міські конкурси
проектів для учнів молодшого шкільного віку:
·
«Сім чудес України»,
·
«Моя сім’я – мій родовід»,
·
«Духовні скарби
України»
·
«Добрик – Вінниця –
Всесвіт»
|
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
12
|
Запровадити міські конкурси проектів учнівських врядувань:
·
«Майбутнє починається
сьогодні»,
·
«Правова модель
учнівського врядування»,
·
«З Україною в серці»,
·
«Кермо життя в твоїх
руках», тощо
|
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
13
|
Організувати
та провести міські конкурси:
·
соціальних реклам
«Україна очима дітей»
·
соціальних відеороликів «Я і мої права»
|
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
14
|
Проведення
акцій та флешмобів:
·
«Єднаймося разом!»,
·
«Даруймо радість
дітям»,
·
«Не будь байдужим»,
·
«Разом заради добра»
|
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
15
|
Організація тренінгів
для шкільних омбудсменів
|
2012-2017
щорічно
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
16
|
Організація школи
управлінської майстерності для активістів учнівського врядування «Школа
Лідерів»
|
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
17
|
Проведення круглих столів та дебатних турнірів
|
2012-2017
|
Відділ
організаційно-масової роботи
|
18
|
Проведення соціологічних опитувань
|
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
19
|
Залучення
учнівської молоді до участі у тематичних конференціях:
·
«Учнівське врядування
в країнах Європи»,
·
«Дитячі та громадські об’єднання
Вінниччини»,
·
а також у щорічних звітно-виборчих
конференціях
|
2012-2017
|
Відділ організаційно-масової роботи
|
20
|
Проведення відкрити
засідань клубу шкільних омбудсменів «Бумеранг»
|
2012-2017
|
культорганізатор
|
21
|
Включення до річного плану роботи виховних заходів
національно-патріотичного спрямування: бесіди, години спілкування, заочні
мандрівки, зустрічі із ветеранами ВВВ
та героями України,тощо
|
2012-2017
|
Керівники гуртків
|
22
|
Співпраця з загальноосвітніми, позашкільними
навчальними закладами, громадськими організаціями та об’єднаннями в
реалізації завдань довгострокової освітньо-виховної програми «Я і
суспільство».
|
2012-2017
|
адміністрація,
методисти,
зав. відділами, культорганізато-ри
|
23
|
Висвітлювати в засобах масової інформації питання діяльності закладу, що
спрямована на реалізацію довгострокової освітньо-виховної програми «Я і
суспільство»
|
2012-2017
|
Завідуючі відділами
|
Коментарі
Дописати коментар