Програма
спрямована на підтримку
обдарованих дітей.
Тривалість
програми:
2012 – 2017 роки.
Мета: пошук, навчання,
виховання обдарованих дітей, формування творчої особистості. Розвиток
академічної , інтелектуальної та художньої обдарованості, дитячих природних
талантів, створення оптимальних умов для їх розкриття. Виховання у молоді
почуття власної гідності в досягненні індивідуальної мети.
Актуальність. Найбільших
успіхів у будь – якій діяльності досягають держави, які мають високий
інтелектуальний та творчий потенціал нації. Відомо також, що майбутнє людської
цивілізації залежить від реалізації обдарованості людей. Саме тому одним з основних напрямків позашкільної освіти та
виховної роботи є сприяння творчому розвитку особистості.
Освітньо - виховна
довгострокова програма
«Обдаровані діти» спрямована на
виконання державних освітніх документів:
·
Національна стратегія
розвитку освіти в Україні на 2012 – 2021 роки;
·
Державна цільова
соціальна програма розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року;
·
Програма «Основні
орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів
України»;
·
Обласна цільова
програма «Молодь Вінниччини» на 2010 – 2012 роки;
·
Програма розвитку
позашкільних навчальних закладів м. Вінниці на 2009 – 2012 роки;
·
Закон України «Про
позашкільну освіту» №1841-III, із змінами від 06 червня 2005 р.;
·
Указ Президента від 30
вересня 2010 року № 927/2070 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та
підтримки обдарованих та талановитих дітей та молоді»;
·
Постанова Кабінету
Міністрів України від 27 серпня 2010 №785 «Про затвердження Державної цільової
програми розвитку позашкільної освіти на
період до 2014 року»;
·
Постанова Кабінету
Міністрів України від 3 лютого 2010 № 88 «Про удосконалення роботи з
талановитими дітьми»
Реалізація виховної програми «Обдаровані діти» допоможе в пошуку, розвитку
та підтримці здібних, обдарованих і талановитих дітей, забезпечить сприятливі
умови для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку
обдарованої молоді міста.
Завдання програми:
·
створення системи
пошуку обдарованої молоді;
·
залучення обдарованої
молоді до здобуття позашкільної освіти з метою задоволення потреби у
професійному самовизначенні та творчій самореалізації;
·
навчання, виховання і
розвиток обдарованої молоді;
·
розробка нових напрямів роботи з обдарованою молоддю
шляхом створення науково – методичного підґрунтя для розвитку ефективних систем
виявлення, навчання і професійної орієнтації обдарованої молоді;
·
піднесення статусу обдарованої молоді та її наставників;
·
забезпечення
пріоритетності системи навчання, виховання і підтримка обдарованих дітей та
молоді як важливого чинника формування умов для
становлення особистості.
Матеріальна база та фінансове забезпечення. Для реалізації програми використовується наявна матеріально –
технічна база ВМПДЮ. Фінансування здійснюється за рахунок бюджетних коштів та
позабюджетних надходжень.
Форми і методи роботи. Методи роботи з обдарованими дітьми
підбираються керівниками гуртків, творчих об’єднань, спортивних секцій
диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів,
здібностей вихованців, з урахуванням віку та психофізичних особливостей.
Реалізація програми передбачає такі форми роботи :
·
презентації авторських
робіт;
·
участь у конкурсах,
олімпіадах, чемпіонатах, турнірах, змаганнях;
·
захист власних
проектів;
·
творчі портрети обдарованих дітей Палацу;
·
висвітлення досягнень
гуртківців у ЗМІ та на сайті ВМ ПДЮ;
·
внутрішньо гурткові
конкурси, змагання;
·
клуб «Обдарована
дитина»;
·
свята – презентації
талановитих дітей міста;
·
свято випускників «Зірки,
що засяяли в Палаці»;
·
щорічне відзначення
кращих гуртківців та нагородження стипендіями Вінницької міської ради;
Учасники програми:
·
організаційно – масовий
відділ;
·
відділ художньо –
естетичного виховання;
·
відділ декоративно –
прикладного та образотворчого мистецтва;
·
відділ науки і
технічної творчості;
·
відділ спортивної та
фізкультурно – масової роботи;
·
талановита молодь
міста.
Співпраця. Для реалізації
освітньої – виховної довгострокової програми «Обдаровані діти» створено творчу
співдружність, в яку входять :
·
загальноосвітні школи;
·
музичні школи;
·
училище культури та
мистецтва ім. М.Леонтовича;
·
департамент культури
Вінницької міської ради;
·
відділ у справах молоді
та туризму Вінницької міської ради;
·
обласний академічний
музично – драматичний театр ім. М.Садовського;
·
обласний театр ляльок «Золотий
ключик»;
·
обласний будинок
народної творчості;
·
обласна філармонія «Плеяда»;
·
професійно – технічні
училища;
·
Вінницький обласний
центр технічної творчості учнівської молоді;
·
мала академія наук;
·
Вінницький державний
педагогічний університет ім. М.Коцюбинського;
·
Вінницький національний
технічний університет;
·
Вінницький інститут
конструювання одягу і підприємництва;
·
міський комітет по фізичній культурі та спорту
Вінницької міської ради;
·
обласна федерація
плавання та стрільби кульової;
·
обласне відділення
міжнародного олімпійського комітету (МОК);
·
радіокомітет, редакції
обласних та міських друкованих видань.
Прогнозовані
результати:
·
широке залучення
учнівської молоді до роботи в
творчих об’єднаннях Палацу, їх всебічний
розвиток, розкриття їх творчого потенціалу, що сприяє популяризації
позашкільного закладу;
·
результативність роботи
гуртківців проявляється у виборі професії за профілем гуртка, самореалізації та
досягнення високих результатів у спортивні, науковій, творчій діяльності ;
·
впровадження сучасних
педагогічних технологій навчання і
виховання обдарованої молоді;
·
підвищення рівня
професійної компетенції педагогів, що працюють з обдарованою молоддю;
·
плідна співпраця із
зацікавленими державними та громадськими організаціями, установами щодо роботи
за програмою.
Таблиця …
Перспективний план роботи
з реалізації виховної програми «Обдаровані
діти»
(2012-2017р.р.)
№
|
Зміст заходу
|
Термін виконання
|
Відповідальні
|
1
|
Створення
системи пошуку обдарованої молоді міста
|
2012-2017
|
Адміністрація,
керівники дитячих об’єднань
|
2
|
Залучення обдарованої молоді до здобуття
позашкільної освіти з метою задоволення потреби у професійному самовизначенні
та творчій самореалізації
|
2012-2017
|
Адміністрація,
керівники дитячих об’єднань
|
3
|
Забезпечення пріоритетності системи навчання,
виховання і підтримки обдарованих дітей та молоді як важливого чинника
формування умов для становлення
особистості
|
2012-2017
|
Адміністрація,
керівники дитячих об’єднань
|
4
|
Розроблення нових напрямів роботи з обдарованою
молоддю шляхом створення науково – методичного підґрунтя для розвитку
ефективних систем виявлення, навчання і професійної орієнтації обдарованої
молоді
|
2012-2017
|
Адміністрація,
керівники дитячих об’єднань
|
5
|
Підвищення
рівня професійної компетенції педагогів, що працюють з обдарованою молоддю
|
2012-2017
|
Адміністрація
|
6
|
Проведення
занять у «Школі педагогічної майстерності» з питань вивчення педагогічних
технологій розвитку обдарованої дитини
|
2012-2017
|
Працівники
організаційно-масового відділу
|
7
|
Створення і постійне поповнення інформаційно – ресурсного Банку
даних обдарованих дітей
|
2015-2017
|
Психолог
|
8
|
Створення постійно
діючого консультаційного пункту для обдарованих дітей і педагогів
|
2015-2017
|
Психолог
|
9
|
Психолого-педагогічні
дослідження обдарованості вихованців на кожному віковому етапі з метою
пошуку адекватного способу реалізації особистості у відповідних видах
діяльності
|
2012-2017
|
Психолог
|
10
|
Проведення
засідань у «Батьківському
університеті»
|
2015-2017
|
Психолог
|
11
|
Проведення
занять у клубі «Обдарована дитина»
|
2015-2017
|
Психолог
|
12
|
Широке залучення учнівської молоді до роботи у творчих
об’єднаннях Палацу, їх всебічний розвиток, розкриття їх творчого
потенціалу, що сприяє популяризації позашкільного закладу
|
2012-2017
|
Працівники
організаційно-масового відділу
|
13
|
Проведення
різноманітних форм роботи направлених на раннє виявлення обдарованості дітей
через такі форми роботи:
·
внутрішньо гурткові
конкурси;
·
виставки;
·
презентації;
·
змагання;
·
захист міні-проектів;
творчі звіти перед батьками
|
2012-2017
|
Завідуючі
відділами, керівники дитячих об’єднань
|
14
|
Проведення
різноманітних форм роботи направлених на навчання і розвиток обдарованих дітей через такі форми роботи:
·
творчі портрети;
·
творчі проекти;
·
презентації;
·
персональні виставки;
·
авторські колекції;
·
конкурси умільців;
·
виставки
винахідників;
·
творчі посиденьки;
·
внутрішньо гурткові
конкурси, змагання;
·
свята презентації
талановитих дітей міста
|
2012-2017
|
Завідуючі
відділами, керівники дитячих об’єднань
|
15
|
Сприяння
піднесенню статусу обдарованої молоді через такі форми роботи:
·
свята обдарованої
молоді: «Зірковий Олімп», «Крок до зірок», «Віват, талант!»;
·
фотогалерея кращих
гуртківців;
·
свято випускників «Зірки, що засяяли в Палаці»;
·
надання права
підняття Державного прапору України на святі відкриття навчального року у
Палаці;
·
відзначення на Творчому звіті Палацу
|
2012-2017
|
Адміністрація,
працівники організаційно-масового відділу
|
16
|
Щорічне відзначення кращих гуртківців та нагородження
стипендіями Вінницької міської ради
|
2012-2017
|
Адміністрація
|
17
|
Створення сприятливих умов для самореалізації
обдарованих гуртківців через забезпечення їх участі у конкурсах, змаганнях,
виставках, фестивалях, олімпіадах різних рівнів
|
2012-2017
|
Адміністрація,
керівники дитячих об’єднань
|
18
|
Висвітлення
досягнень обдарованих дітей і педагогів, що працюють з ними у засобах масової
інформації та на сайті Палацу
|
2012-2017
|
Працівники
інформаційно-методичного відділу
|
19
|
Систематизація
матеріалів періодичних видань, щодо проблеми дитячої обдарованості
|
2015-2017
|
Бібліотекар
|
20
|
Налагодження
співпраці з установами культури, спорту, мистецтва, громадськими організаціями
по піднесенню особистісного статусу обдарованих дітей
|
2012-2017
|
Керівники
дитячих об’єднань, працівники організаційно-масового відділу
|
Коментарі
Дописати коментар